Навчально-виховне об'єднання №28 - батькам
П`ятниця, 02.12.2016, 22:44
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНЕ ОБ'ЄДНАННЯ №28
ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
 батькам

Батькам

Боже! Дай нам силу й розум,
Щоб ми в школі добре вчились,
Віру теплу, серце чисте,
Щоб неправді не корились.

Нам усім даруй здоров’я,
Згоду – учнівській родині.
Дай твій захист, волю й долю
Нашим людям в Україні.

Готовність до шкільного навчання

Поради батькам: як підготувати дитину до школи

 Чи готова дитина до школи? (тестування)

 Сприятливі чинники соціального мікросередовища дитиниЗбираємося у перший клас 

Поради батькам першокласників

      Під готовністю до шкільного навчання розуміється необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для освоєння шкільної навчальної програми в умовах навчання в колективі однолітків.

      Адаптація ( від лат. – пристосовую ) - динамічний процес пристосування людини до умов змінного довколишнього середовища.

     Шкільна дезадаптація  – утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи, що виявляються у вигляді порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань та реакцій підвищенного рівня тривожності, викривлень розвитку особистості.

 Компоненти готовності до навчання:

  • розумовий
  • соціальний
  • емоціональний

Що ми розумiємо пiд поняттям "готовнiсть до школи”?

  • Емоційно - вольова готовнiсть
  • Фiзична готовнiсть
  • Мовленнєво-комунiкативна готовнiсть
  •  Позитивна мотивацiя
  •  Інтелектуальна готовнiсть
  • Соцiальна зрiлiсть
  • Психічний розвиток

 Емоційно – вольова готовність характеризується: 

  1. формуванням вольових якостей (самостійності, дисциплінованості, ініціативності);
  2. умінням стримувати свої емоції. 

 Фізична готовність передбачає: 

розвиток дрібної моторики;

зріст, вагу, пропорції та інші показники, що відповідають середнім нормам фізичного розвитку дітей шестирічного віку;

стан органів зору та слуху;

правильну поставу.

Комунікабельна готовність передбачає уміння дитини: 

 встановлювати контакти з дітьми;

працювати в групі.

Мотиваційна готовність характеризується:

наявністю відповідних мотивів навчання; 

прагненням до набуття знань;

одержанням статусу сучасного школяра: появою нових прав та обов`язків.

Готовність у сфері пізнавальних процесів передбачає певний рівень розвитку пам`яті, уваги, мислення: 

уміння концентрувати свою увагу;

уміння запам`ятовувати те, що необхідно для розуміння нового матеріалу; 

уміння порівнювати;

уміння виділяти істотне, узагальнювати;

уміння творчо виконувати завдання.

 

Готовність у сфері розвитку світогляду пов`язана з елементарними знаннями:

 уявлення про країну, свята;

уявлення про час, одиниці його вимірювання;

знання про рослини, тварин, погодні явища;

уявлення про простір, форму, величину предмета.

Готовність у сфері культурних норм пов`язана з уміннями та навичками: 

самообслуговування;

правильної поведінки з урахуванням етичних норм поводження в суспільстві.

Особистісна готовність передбачає: 

формування самооцінки;

оцінювання своїх прав та обов`язків;

Відповідальність за свої дії та вчинки.

Сприятливі чинники соціального мікросередовища дитини : 

адекватне усвідомлення свого статусу в групі ровесників;

правильні методи виховання в сім`ї;

відсутність конфліктної ситуації в сім`ї;

високий рівень освіти батьків;

готовність до навчання в школі, шкільна зрілість;

високий статус дитини в групі до вступу в перший клас;

повна сім`я;

задоволення від спілкування з дорослими;

позитивний стиль ставлення до дітей з боку вихователя й учителя під час підготовчого періоду;

 позитивний стиль ставлення до дітей учителя першого класу.

Збираємося у перший клас:

Мінімальний набір першачка:

Фарби. Пензлик. Альбом для малювання.

Зошити — 10 шт в косу лінію, 10 шт. у клітинку. 

Обгортки для зошитів - 10 шт.

Папка для зошитів. Ручка кулькова - 1+1(запасна). 

Олівець простий - 1+1 (запасний). Пенал. Гумка,точилка для олівців. Лінійка (20 см)

Набір для ручної праці (клей, ножиці, кольоровий папір та картон). 

Обгортки для підручників. Кольорові олівці, Фломастери. 

 Поради батькам щодо організації святкування першого дня перебування дитини в школі: 

до того, як дитина розплющить очі, прикрасьте її кімнату повітряними кульками, яскравим плакатом із веселим написом;

 покладіть поруч з подушкою яскравий пакуночок з подарунком, який дещо розвіє дитячі хвилювання і, разом з тим, підкреслить важливість події;усміхайтеся; 

 не повчайте дітей, не хмуртеся, не гнівайтесь, не підвищуйте голос, не залякуйте дитину;

 відкладіть усі свої справи;

 не забудьте сказати своєму малюку, який він має чудовий вигляд і як ви його любите;

коли дитина прийде зі школи, влаштуйте святковий обід.

Щоб легше вчилось першокласникам 

Уранці будіть дитину з посмішкою, лагідно промовляючи,спокійно.

Не смикайте дитину через дрібниці ,не підганяйте

Бажано погодувати дитину сніданком, або дати з собою.

По дорозі до школи побажайте дитині успіхів та підбадьорте її добрим словом.

Зустрічаючи зі школи, не завалюйте запитаннями: «Що ти сьогодні отримав?» або «Сьогодні без поганих оцінок?».

Дайте дитині можливість розслабитися. Якщо ж вона хоче поділитися з вами чимось важливим, не відмахуйтесь від неї.

Якщо маленький школярик чимось засмучений, не допитуйтесь про причину. Можливо, він розповість пізніше. Або обережно поцікавтесь через деякий час самі.

Правила Симона Соловейчика, які допоможуть батькам підготувати дитину до життя серед однокласників у школі. 

 He віднімай чужого, але і своє не віддавай.

 Попросять - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.

 Не бийся без причини.

 Кличуть грати - йди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.

 Грай чесно, не підводь своїх товаришів.

 Не дражни нікого, не випрошуй нічого. Два рази нікого ні про що не проси.

 Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.

 Не наговорюй ні на кого.

 Намагайся бути акуратним.

 Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.

 Пам'ятай: ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх. Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!

Поради батькам: як підготувати дитину до школи. 

Психологічна готовність  дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру. Вона включає в себе мотиваційну, розумову, емоційну-вольову, соціальну готовність.

До вступу у школу у дитини мають бути сформовані знання про навколишнє середовище: 

знання про себе, про свою родину, про своє місто, вулицю;

знання про явища природи: пори року, місяці, дні тижня, про явища природи;

 знання про дорослих людей: за віком, професією, якостями характеру.

Займаючись з дитиною, враховуйте такі моменти: 

Плануйте заняття таким чином, щоб діти досягли успіху.

 Хваліть дитину за успіхи.

 Намагайтеся позитивно ставитися до до невдач дитини.

 Будьте терплячі, коли доводиться показувати одне і те саме багато разів.

 Концентруйте увагу на сильних рисах дитини, а не на її слабкостях. Плануйте подальшу роботу, опираючись на ці сильні риси.

 Завдання повинні бути достатньо складними, щоб бути цікавими, проте не занадто, щоб не викликати у дитини розгубленості.

 Будьте постійними у своїх вимогах до дитини.

 Доручайте відповідати дитині за будь-які види діяльності.

 Надавайте дитині можливість продемонструвати свої досягнення.

 Використовуйте всі можливості матеріалу для того, щоб зацікавити дитину, ставлячи проблему, активізуючи самостійне мислення;

 Організовуйте співробітництво з дитиною, здійснюючи взаємодопомогу та співробітництво;

 Робіть усе можливе, щоб ваша дитина була щасливою.

Що можна і чого не можна робити до школи? 

 Зовсім не слід: 

 Змінювати режим дня дитини: позбавляти денного сну, прогулянок, ігор;

 Оцінювати все, що робить дитина, так, як оцінюється діяльність учня;

 Проходити з дитиною програму першого класу, насильно замінюючи гру на навчання;

 Занадто багато і одразу все вимагати;свої вимоги формулюєте доступно та поступово;

 Драматизувати невдачі дитини;

 Порівнювати дитину з іншими дітьми;

 Проявляти негативне ставлення до неправильних дій дитини;

 Постійно поправляти дитину, часто примушувати переробляти роботу, тому що це призводить до гіршого результату;

 Вимагати від дитини розумінні всіх ваших почуттів.

 Необхідно: 

Прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене та почуте.

 Навчити її долати труднощі, планувати свої дій, поважати оточуючих;

 Приділяти належну увагу фізичному розвитку дитини, особливо моторики, використовуючи ліплення ; малювання;

 Поббати про постановку руки при письмі;

 Заохочувати допитливість дитини, прагнути, щоб вона дізнавалася щось нове для себе;

 Формувати в дитини вміння ставити запитання, заохочувати її міркування:

 Намагайтеся, щоб дитина більше часу проводила з дорослими, робила з вами домашню роботу, бачила, як ви спілкуєтеся з людьми.

Чи готова дитина до школи ? 

Чи хоче дитина йти до школи ?

Чи думає ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво ?

Чи може ваша дитина самостійно сидіти за якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин ( наприклад, збирати конструктор ) ?

Чи ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться ?

Чи вміє ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із 5 речень ?

Чи може ваша дитина розповісти напам'ять кілька віршів ?

Чи вміє ваша дитина відміняти іменники за числами ?

Чи вміє ваша дитина читати по складах або цілими словами ?

Чи вміє ваша дитина рахувати до 10 і назад ?

Чи вміє вона розв'язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці ?

Чи правда, що ваша дитина має тверду руку ?

Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки ?

Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм ( наприклад, робити аплікації)?

Чи може вона зібрати пазли з 5 частин за хвилину ?

Чи знає дитина назви диких та свійських тварин ?

Чи може вона узагальнювати поняття ( наприклад, назвати одним словом овочі , помідори, морква, цибуля )?

Чи любить ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо ?

Чи може вона розуміти та точно виконувати словесні інструкції ?

 Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. 

 15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати; 

10 – 14 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання на які ви відповіли «ні», підкажуть вам, над чим іще потрібно попрацювати. 

 9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє. Пам'ятайте, дитина не народжується першокласником, готовність дитини до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. 

Бажаємо успіху!


Copyright MyCorp © 2016
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 170
Безпечний Інтернет
Освіта
Педагогічна преса
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz